Politică

Capcana lui Șor de la Air Moldova: Ce stă în spatele zborurilor anulate

Zecile de curse anulate în ultimele săptămâni de către Air Moldova au pus pe jar autoritățile, dar și sutele de pasageri care au rămas cu ochii în soare. La cinci ani de la privatizare, una dintre cele mai mari companii aeriene din R. Moldova a rămas practic fără aeronave din cauza datoriilor în care s-a înglodat.

Riscul ca zborurile operate de această companie să fie anulate se menține înalt și pentru lunile următoare. În lipsa unui orar de zbor aprobat, iar uneori chiar și în lipsa autorizațiilor pentru unele destinații, Air Moldova a vândut în ultima jumătate de an bilete pentru un an înainte, transmite Tv8.md.

În 2021, datoriile Air Moldova au depășit deja un miliard și jumătate de lei.

Air Moldova a fost cumpărată în octombrie 2018 de compania Civil Aviation Group, fondată cu puțin timp înainte de privatizare. Firma, cu un capital social de numai 500 de mii de lei, și-a asumat să acopere datoriile de 1,2 miliarde de lei acumulate de Air Moldova. Iar alte 50 de milioane de lei le-a plătit statului la semnarea contractului de privatizare.

Procesul bate pasul pe loc

În toamna anului 2019, Centrul Național Anticorupție anunța că a fost aplicat sechestru pe bunuri ce aparțin Air Moldova în valoare de aproape un miliard de lei. Potrivit unei hotărâri de judecată pe care am consultat-o, sechestrul a fost pus pe mai multe mașini, bunuri imobile, motoare vechi de avioane, dar și pe două aeronave valoroase: una estimată la 278 de milioane de lei și alta la 143 de milioane de lei.

Deși ancheta procurorilor este în desfășurare, sechestrul de pe avioane a fost ridicat, iar Air Moldova a vândut aeronavele. Autoritatea Aeronautică Civilă confirmă că Air Moldova nu deține în prezent niciun avion în proprietate.

#Air_Moldova #Șor #zborurile_anulate

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button