Internaţional

Chicago: Profesorii refuză să meargă la ore și cer măsuri mai stricte

Şcolile publice din Chicago, al treilea district şcolar ca mărime din Statele Unite, au anulat cursurile joi, pentru a doua zi consecutiv, pe fondul refuzului profesorilor de a reveni în sălile de clasă.

Profesorii cer măsuri mai stricte de protecţie împotriva COVID-19, deşi oficialii oraşului insistă asupra faptului că şcolile sunt sigure, transmite sursa

Circa 34.000 de elevi din şcolile publice din Chicago au fost nevoiţi să rămână acasă din cauza discuţiilor aflate în impas dintre primar şi sindicatul local al profesorilor, care cere un număr mai mare de testări COVID-19 şi o rată de imunizare mai ridicată a elevilor, în condiţiile creşterii în ultimele săptămâni a infectărilor cu coronavirus din cauza variantei Omicron, mai transmisibilă.

Sindicatul profesorilor din Chicago le-a cerut celor 27.000 de membri ai săi să refuze să se întoarcă la cursuri şi să lucreze de la distanţă până pe 18 ianuarie, până când cererile lor sunt îndeplinite sau cazurile de COVID sunt în scădere, scrie Agerpres, preluând AFP și Reuters.

“Lucrul pe care nu trebuie să-l facem astăzi este să renunţăm la ştiinţă şi la datele sale, care ne spun fără îndoială că şcolile sunt cel mai bun loc pentru elevii noştri”, a declarat joi la CNN primarul Lori Lightfoot.

Cursurile au fost anulate din nou joi, însă districtul şcolar din Chicago a anunţat că unele săli de clasă se pot redeschide vineri în funcţie de personalul disponibil. Potrivit unor surse oficiale, unu din 10 profesori s-a prezentat la serviciu miercuri şi unu din opt joi, în pofida disputei.

Primarul, oficialii districtului şcolar şi comisarul pentru sănătate publică al oraşului susţin în continuare că şcolile sunt sigure şi că riscurile au fost minimizate la niveluri acceptabile prin purtarea măştii, distanţare fizică, o bună aerisire a încăperilor şi testare la faţa locului.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button