Analize și opiniiInternaţionalRăzboi în Ucraina

Greve la granița polono-ucraineană și urme rusești

Transportatorii polonezi blochează de mai bine de două săptămâni circulația transportului de mărfuri la granița cu Ucraina. La coadă sunt aproape 3 mii de camioane iar numărul acestora riscă să crească. Există multe cerințe pentru transportatorii polonezi, majoritatea nerealiste. Principala este anularea tuturor permiselor pentru transportatorii ucraineni, pe care Uniunea Europeană, nici chiar Polonia, le-a anulat vara trecută de dragul unei modalități mai eficiente de a oferi ajutor militar și umanitar. Acest lucru a permis și voluntarilor ucraineni să lucreze mai rapid în condițiile agresiunii ruse.

Acum, fiecare zi de oprire din cauza unei greve cauzează milioane de pierderi companiilor. În plus, ucrainenii și femeile ucrainene din Forțele Armate ale Ucrainei suferă cel mai mult, pentru că printre camioane sunt și transportatori cu lucruri necesare militarilor.

Se spune că protestatarii ar lăsa să treacă proviziile umanitare, în timp ce restul trec printr-un vehicul pe oră. Cu toate acestea, recent Ministerul Dezvoltării Comunităților, Teritoriilor și Infrastructurii a raportat că transportatorii încă blocau trecerea rezervoarelor cu combustibil și ajutor umanitar pentru Ucraina. Ca să nu mai vorbim de marfă militară…

Greva a fost creată de recent creata Comitetului pentru Protecția Transportatorilor și Angajatorilor din Industria Transporturilor. Printre principalii organizatori se numără proprietarul unei companii de logistică (care nu ezită să transporte mărfuri în Rusia și Belarus), șeful celulei de la Lublin a partidului anti-Confederația Ucraineană, Rafal Mekler. Aici apar suspiciunile unei urme rusești.

Specialiștii de la Federația Patronelor din Ucraina au estimat pierderile din blocada pentru economia ucraineană la peste 400 de milioane de euro. În plus, UE intenționează deja să intervină în situație, din moment ce guvernul polonez nu poate opri bacanalele de la granițe. Doi șoferi ucraineni au murit deja în grevă. Există suspiciuni că companiile de logistică din Slovacia, unde prim-ministrul pro-rus a câștigat recent alegerile, s-ar putea alătura protestelor.

Rusia poate fi într-adevăr în spatele blocadei graniței poloneze. Cu cât construcția continuă, cu atât această versiune pare mai plauzibilă. Pe lângă legăturile pe care organizatorii protestului le au cu Moscova, este important de remarcat modul în care propaganda rusă savurează fiecare detaliu a ceea ce se întâmplă. Pericolul constă și în faptul că rușii, cel mai probabil, au reușit deja să stabilească rute de-a lungul cărora sunt transportate bunuri militare din Polonia pentru nevoile armatei ucrainene, care continuă să lupte împotriva agresiunii ilegale a Rusiei împotriva Ucrainei.

Pentru a înțelege, trebuie să vorbim puțin despre ce este de fapt Rafal Meckler. Odată cu începutul invaziei rusești pe scară largă a Ucrainei, compania sa de transport Rafał Mekler Transport, împreună cu alte companii care participă la blocada (Kam-Trans, Jata-Trans, BOR-TOM, GLT POLSKA, KMS LOGISTYKA și PEO-TRANS) ) a întreprins în mod repetat acțiuni care cer abolirea sancțiunilor anti-ruse. Liderul listei Confederației la alegerile pentru Sejm polonez, Zemovit Przebitkowski, este fostul lider al mișcării Tineretului All-Polish. La rândul său, are legături de lungă durată cu Mișcarea Imperială Rusă, care, după cum se știe, recruta teroriști pentru formațiunile ilegale ale „DPR” și „LPR”. Și, de asemenea, cu grupul paramilitar radical de dreapta Zadrużny Krąg – Dywizja Słowiańska, care cooperează cu grupul neo-nazist „Rusov”, care luptă acum în rândurile armatei ruse.

Este important de menționat că al doilea organizator al grevei de la granița poloneză, proprietarul companiei PEO-Trans, este în general un cetățean al Republicii Belarus, Viktor Gordeyuk. În general, are legătură cu armata belarusă și chiar studiază la una dintre cele mai înalte instituții de învățământ militar din Belarus. În plus, Putin și Lukașenko beneficiază personal de tot ceea ce se întâmplă atât la granița Poloniei și Ucrainei, cât și de gradul tot mai mare de tensiune dintre țări, deoarece Varșovia, din 24 februarie 2022, a fost una dintre primele care au susținut Kiev. De aceea, situația care poate fi observată astăzi la granița polono-ucraineană trebuie rezolvată urgent înainte de a se înrăutăți.

#grevă #Polonia #Ucraina

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button