Societate

În Republica Moldova urmează să fie creat un fond de subvenționare în domeniul mass-media: vor putea fi accesate finanțări bugetare

Instituțiile mass-media vor putea accesa finanțări bugetare. Un fond de subvenționare în domeniul mass-media urmează a fi creat în Republica Moldova, iar instituțiile de presă care vor putea aplica pentru finanțare vor fi selectate printr-un concurs organizat de Ministerul Culturi. Un proiect de lege în acest sens a fost înregistrat în Parlament de către un grup de deputați PAS și a fost avizat de Comisia parlamentară cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, transmite sursa.

Ministerul Culturii va organiza anual concursul pentru acordarea subvențiilor instituțiilor mass-media. Concursul poate fi desfășurat și de câteva ori pe parcursul unui an, în funcție de disponibilitatea mijloacelor Fondului, sau dacă apar noi domenii prioritare pentru programe de subvenționare.

Evaluarea dosarelor de concurs va fi asigurată de Consiliul de experți care va activa pe lângă Ministerul Culturii. Componența nominală și regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de experți se va aproba prin ordinul Ministrului Culturii. Mandatul membrului Consiliului de experți va fi de 5 ani. Consiliul de experți va fi alcătuit din 7 membri.

Valoarea mijloacelor financiare ale Fondului va fi aprobată anual, iar alocația va fi stabilită în Legea bugetului de stat. Aceasta va fi echivalentul a 25 % din bugetul furnizorului public național de servicii media pentru anul respectiv. Totodată, Fondul va putea fi completat cu donații, sponsorizări, granturi sau alte surse financiare care nu sunt interzise de lege.

Instituțiile de presă care vor fi eligibile pentru acordarea subvențiilor vor trebui să întrunească mai multe condiții, printre care înregistrarea în Registrul instituțiilor mass-media, respectarea Codului deontologic, prezența pe piață de cel puțin un an, lipsa restanțelor la bugetul public național și lipsa sancțiunilor pentru încălcarea Codului serviciilor media audiovizuale și a Codului deontologic al jurnalistului. 

Nu vor putea beneficia de subvenții furnizorii publici de servicii media audiovizuale, instituțiile finanțate de la bugetul public, instituțiile mass-media departamentale, instituțiile mass-media cu caracter publicitar și cele fondate de partide politice.

Documentul va intra în vigoare după trei luni de la publicarea în Monitorul Oficial, timp în care vor fi elaborate și aprobate actele normative conexe.

#subvenții #mass_media #fonduri

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button