Societate

Investițiile europene în infrastructura rutieră depășesc un miliard de euro

Investițiile europene în infrastructura rutieră depășesc un miliard de euro. Pe bani europeni, s-au reparat și construit din temelii sute de kilometri de drumuri din țară. Unul dintre aceste proiecte care a obținut finanțare din partea Uniunii Europene este centura de ocolire a satului Bahmut. Pentru această porțiune de drum, partenerii europeni au oferit 8 milioane de euro, transmite sursa.

Tot cu bani oferiți de Banca Europeană de Investiții este reabilitată și centura Chișinăului – un proiect grandios și complex, care are nevoie de multe milioane de euro pentru a fi implementat. Iar, fără sprijinul Uniunii Europene, va fi greu de realizat. 

Unul dintre cele mai ambițioase proiecte din domeniul rutier este reabilitarea centurii de ocolire a Chișinăului. Prima porțiune de drum, cu o lungime de 6 kilometri și jumătate, a fost reparată cu susținerea Băncii Europene de Investiții. Toamna aceasta a fost amenajat și sensul giratoriu, de unde începe drumul spre Leușeni, cu o suprafață de aproximativ 5000 m2. 

Iar în aceste imagini este drumul ce ocolește satul Bahmut. Valoarea totală a proiectului a fost de circa 8 milioane euro, bani fiind acordați sub formă de grant de Uniunea Europeană prin Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. În cadrul proiectului, a fost reabilitat un segment de drum cu o lungime totală de şase kilometri. 

Directorul adjunct al Administrației de Stat a Drumurilor este de părere că fără ajutorul Uniunii Europene, proiectele mari de infrastructură ar fi foarte greu de realizat, pe alocuri chiar imposibil.

„Din punctul meu de vedere e foarte importantă asistența externă, mai ales pentru infrastructură. Ori în infrastructură, sunt bani investiți care generează mai multă mobilitate pentru business, generează mai mulți bani la buget și multe altele. Vă dădeam un exemplu anterior, autostrada care se dorește să o construim de la Ungheni, să ieșim la drumul M5 si deja spre Anenii Noi, Căușeni și vama Tudora. Deci acest obiectiv se estimează la cel puțin 3 miliarde de euro. Ca să înțelegeți, așa fonduri Republica Moldova pur și simplu nu are. – Deci aici este important sprijinul Uniunii Europene? – Foarte important, inclusiv în contextul preaderării și deja vedem anumite mișcări ca să se deschidă alte surse de finanțare și cofinanțare a proiectelor”, a relatat Sergiu Gălușca.

Investițiile Uniunii Europene în modernizarea infrastructurii rutiere nu se opresc aici. Urmează și alte proiecte ce vor beneficia de sprijin european și în viitor

„Noi acum avem printr-un mecanism, la punctele de trecere a frontierei Leușeni și urmează la Ungheni, un nou pod peste râul Prut. Și de acolo, o să înceapă autostrada pe care să o construim noi. Și noi suntem deja în stadiul elaborării studiului de fezabilitate și apoi o să trecem la proiectul de execuție”.

Conform ambasadorului Uniunii Europene în Republica Moldova, Janis Mazeiks, Uniunea Europeană și partenerii acesteia de dezvoltare au investit peste un miliard de euro în proiecte de infrastructură de transport, pentru drumuri și căi ferate. 

#UE#investiții#infrastructură

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button