Război în Ucraina

MOBILIZARE în Rusia: Rețelele sociale, pline cu anunțuri

Armata rusă a lansat o campanie video în scopul de a atrage un număr mai mare de soldați profesioniști să lupte în Ucraina, în care îi provoacă pe cei interesați să demonstreze că sunt „bărbați adevărați”, schimbând ceea ce prezintă drept o profesie civilă banală cu câmpul de luptă, relatează Reuters.

Reclama, filmată pe un fundal muzical antrenant, vine în contextul unui raport al serviciilor de informații militare britanice și al presei ruse sugerând că Moscova încearcă să recruteze până la 400.000 de soldați profesioniști pentru a-și întări forțele din Ucraina, transmite sursa.

Reclama a fost difuzată până acum pe principalele rețele sociale rusești.

Rusia, care susține că desfășoară ceea ce numește „o operațiune militară specială”, nu dezvăluie date complete privind numărul de victime. Până la 43.000 de ruși și 17.500 de ucraineni ar fi fost uciși în război până acum, potrivit unei estimări a Agenției americane de informații pentru apărare ce se regăsește printre documentele scurse recent de la Pentagon.

O nouă campanie de recrutare 

Anunțul de recrutare invită bărbații să semneze un contract cu Ministerul rus al Apărării contra unui salariu ce începe de la 204.000 de ruble (2.495 de dolari) pe lună. Filmul arată un bărbat într-un supermarket – îmbrăcat în uniformă militară, acesta stă drept și ține în mâini o mitralieră. Apoi, același bărbat apare în uniforma unui agent de securitate alături de mesajul: „Acesta este genul de apărător care ai visat să devii?”

Clipul continuă cu un bărbat ce se alătură altor soldați: scena este într-un fundal de fum ce pare a învălui un câmp de luptă. După care același bărbat devine un antrenor de fitness care ajută un client să ridice greutăți.

„Aici se află cu adevărat forța ta?”, este mesajul din reclamă. Apoi cadrul se mută la un șofer de taxi ce primește tariful pentru o cursă înainte de a se preface într-un soldat pe câmpul de luptă.

„Ești un bărbat adevărat. Fii unul”, îndeamnă anunțul.

După ce au lansat o campanie de mobilizare parțială în septembrie, în urma căreia zeci de mii de bărbați ruși au părăsit țara pentru a evita recrutarea, autoritățile minimalizează posibilitatea unei a doua chemări în armată – în pofida unei inițiative de introducere a documentelor electronice, menită să reducă numărul celor care se sustrag de la recrutare – și încearcă în schimb să recruteze voluntari.

În ultimele săptămâni, în capitala rusă au apărut afișe în care se caută soldați profesioniști și care au în centru mesajul: „Profesia noastră este de a apăra Patria”.

Armata rusă caută artileriști, geniști, medici militari, șoferi și comandanți de tancuri și promite potențialilor recruți “respect, o profesie onorabilă și un salariu decent”.

Anunțurile de recrutare au inundat rețelele sociale

Cel puțin 53.000 de anunțuri de recrutare ale armatei ruse au apărut pe rețeaua socială VKontakte în ultimele luni, a relatat ediția europeană a publicației ruse independente Novaia Gazeta, preluată de The Moscow Times.

Potrivit calculelor publicației ruse, numărul lor a crescut de șapte ori de la prima campanie lansată în vara anului trecut și care nu s-a bucurat de prea mult succes.

Anunțurile de recrutare au apărut pe conturile oficiale de pe VKontakte ale mai multor instituții, de la cele ale guvernatorilor regionali și centrelor de ocupare a forței de muncă la canalele presei locale și până la spitale, biblioteci și chiar grădinițe.

S-a constatat că aproape 90% dintre anunțuri aveau legătură cu compania militară privată Wagner, condusă de omul de afaceri Evgheni Prigojin.

#mobilizare #Rusia #război

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button