Societate

Nutriționiștii avertizează: Mesele copioase în perioada sărbătorilor ne pun în pericol sănătatea

Mesele îmbelşugate îi costă pe unii cam două kilograme în plus la greutate, avertizează nutriţioniştii. Iar cei care au făcut abuz de bunătăţi sau de alcool, de sărbători, plătesc şi cu sănătatea.

De Crăciun pe rit vechi, la Spitalul de Urgenţă din Chişinău au ajuns 170 de pacienţi, transmite sursa.

După un şir lung de sărbători cu mese copioase, unii încearcă să-şi reintre in formă. Cei ce ţin la sănătatea lor au avut grijă mereu să nu facă excese.

„ – După mese copioase aţi ieşit să faceţi sport.- Nu prea copioase, am avut limite Da, ieşit la sport. În fiecare zi ieşim. – Este mai greu după sărbători? – Da, deoarece târziu ne culcăm, mai avem şi oaspeţi. Lucrăm intens fizic şi facem şi sport şi tot ok. Cu mâncarea nu prea că nu este bine şi alegem un regim sănătos de viaţă. Nu am avut mese foarte copioase, am avut strict necesarul, dietat noi o menţinem şi ne simţim foarte bine”.

După piftie, cârnaţi şi salate cu multe sosuri, rafturile frigiderelor ar trebui să se umple, cel puţin pentru câteva zile, cu fructe şi legume, ouă, lactate, apă şi chiar ceaiuri.

Sergiu Munteanu, nutriţionist: „Cel mai importat este să folosim legumele, mai ales legumele crucifere. Varza, varza de Bruxlles, conopida, broccoli. Este foarte important ca să ajutăm intenstinul să se debaraseze de resturile nedigerabile.În afara de aceasta plimbările seara. Nu numai decât să facem sport, dar să facem plimări. 10-12 mii de paşi la un ritm nu foarte alert”.

De la petreceri nu lipseşte alcoolul şi, evident, nici durerile de cap. Cei mai mulţi dintre petrecăreţi combat mahmureala de a doua zi cu murături sau zeamă acră.

„Am consumat şi un păhărel, am fost şi la biserică. Dar trebuie a doua zi să te scoli şi să fii activ. Beau apă cu lămâie şi cu ghimbir. Mişcare, mai multă apă, băuturi calde şi în rest buna dispoziţie. – Am fost în sat, la nănăşica am sărbătorit Crăciunul. Şi a doua zi cum vă refaceţi?  – Cu moare, cu murături, cu varză murată, cu moare de patlajele, roşii”.

Sergiu Munteanu, nutriţionist: „Varza murata este un super produs, care conţine bacterii vii, probiotice benefice pentru digestie. Conţine fibre vegetale ca prebiotice care ajuta la peristaltica intestinală profilaxia constipaţiei şi la indigestie”.

Murăturile conţin şi multă sare iar asta duce la deshidratare şi un effort suplimentar pentru orgasnism. Hidraterea corectă este esenţială la fel şi moderaţia.

Nutriţioniştii ne sfătuiesc să gustăm cu măsură din fiecare preparat, să facem pauze şi să bem multă apă. În prima zi de Crăciun, la Spitalul de Urgenţă au venit aproape 170 de oameni.

Şi sezonul petrecerilor nu e gata – Urmează Anul Nou şi Sfântul Vasile, iar după experienţele din anii trecuţi, medici se aşteaptă că numărul celor sosiţi la urgenţe să crească simţitor in perioada următoare.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button