Conform celui de-al treilea raport al misiunii Promo-LEX, cheltuielile totale declarate ale participanților la alegerile parlamentare din Republica Moldova, programate pentru 28 septembrie, au depășit 21,5 milioane de lei, transmite sursa.
Structura cheltuielilor:
- materiale de campanie – 51%,
- publicitate – 35%.
Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) a declarat cea mai mare sumă de fonduri – 41% din total. Urmează:
- Blocul Patriotic – 19%,
- Blocul Alternativ – 10%,
- Partidul Nostru – 9%.
Finanțare:
Veniturile totale declarate au fost de aproximativ 28,4 milioane de lei, din care 47% sunt donații de la cetățeni, 37% sunt transferuri din conturile partidului. PAS este, de asemenea, lider la venituri (33%).
Încălcări:
Observatorii au identificat peste 1,3 milioane de lei în cheltuieli nedeclarate de la 14 concurenți, 52 de cazuri de abuz de resurse administrative (în principal PAS), 2 cazuri probabile de cumpărare de voturi și implicarea organizațiilor religioase (cel puțin 4 incidente).
Activitatea de campanie:
În perioada 29 august – 10 septembrie au fost înregistrate 1.487 de evenimente de campanie. Cele mai active au fost PAS, Blocul Patriotic și Alternativa.
Promo-LEX a promis că va monitoriza alegerile atât în Republica Moldova, cât și în străinătate, inclusiv la secțiile de votare pentru alegătorii din Transnistria și la aproximativ 100 de secții din străinătate.
Foto: sursa