Compania Air Moldova nu dispune actualmente de nicio navă operabilă și are multe datorii! Asta susține ministra Infrastructurii în urma controalelor efectuate la operatorul aerian, după ce firma a anulat zile în șir zboruri. Pe de altă parte, cei de la Air Moldova spun că informația despre aeronave ar fi eronată, dar că datele despre eventuale datorii sunt un secret comercial, transmite sursa.
„Compania Air Moldova la moment nu dispune de nicio navă operabilă. Din cele trei nave care au fost închiriate de la diferiți prestatori, două au fost solicitate returnate. Una se află în proceduri de mentenanță, termen care poate dura de la două săptămâni și până la șase luni. Prin urmare, în sigurația respectivă compania nu are nicio navă operabilă. Ca soluție pe termen scurt, ne-au comunicat că închiriază, dar repet este o soluție pe termen scurt”, a declarat ministra Infrastructurii, Lilia Dabija.
De cealaltă parte, reprezentanții Air Moldova infirmă unele declarații ale ministrei, pe care le califică drept eronate.
„Suplimentar Air Moldova a anunțat despre închirierea altor 3 aeronave europene care operează în prezent zborurile companiei. Aeronavele vor opera zboruri până la suplinirea flotei, și nu este vorba despre 5 zile. Contractele sunt în proces de prelungire. Aeronavele închiriate continuă să opereze zboruri și în prezent” – se arată în declarația făcută de șefa serviciului de presă a operatorului aerian.
Pe de altă parte, ministra Infrastructurii spune că Air Moldova se confruntă și cu probleme financiare, iar Autoritatea Aeronautică Civilă urmează să limiteze vânzarea de bilete de către această companie.
„Chiar astăzi vor solicita limitarea vânzării biletelor de către Air Moldova până la o adâncime de trei luni. O adâncime înseamnă în acest domeniu, până în cel mult trei luni. Compania până la moment are comercializate mai mult de peste 70 de mii de bilete. Datoriile pe care le are acum Air Moldova sunt în raport cu Eurocontrol, dar și cu prestatorii de servicii aeroportuare. Mă refer aici la serviciile de handling și alte taxe care urmează să și le onoreze”, a menționat ministra infrastructurii.
Ulterior, câteva ore mai târziu, Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat că a solicitat operatorului aerian limitarea vânzării biletelor pentru următoarele 3 luni de la data comercializării.
„Având în vedere dificultățile de ordin economic întâmpinate de operatorul aerian, dar și a celor operaționale în partea ce ține de aeronave disponibile în flota Air Moldova, în scopul asigurării protecției consumatorilor, dar și pentru a nu admite supraîndatorarea operatorului aerian, AAC a solicitat acestuia limitarea vânzării biletelor pentru următoarele 3 luni de la data comercializării. O dată cu redresarea situației economice și operaționale, prin care se va confirma disponibilitatea de aeronave, limitările impuse vor fi scoase”, se menționează într-un comunicat de presă al AAC.
Menționăm că ministra Infrastructurii nu a spus care e cifra datoriilor de la Air Moldova și nici reprezentanții companiei aeriene nu s-au arătat deloc deschiși să vorbească despre asta, menționând că e secret comercial. Astăzi compania a avut un singur zbor anulat, de la Paris, iar restul curselor au fost operate conform orarului. De la începutul lui martie, Air Moldova a anulat zboruri mai multe zile la rând, iar ministerul Infrastructurii a anunțat că a inițiat controale pentru a clarifica situația.