InternaţionalRăzboi în Ucraina

Visul rusesc: Rusia încearcă să înlocuiască mărcile auto de TOP prin “Moskvich” – sancțiunile aduc rușii în prag de disperare

Brandurile internaționale de TOP continuă să părăsească Rusia din cauza sancțiunilor masive impuse de către țările occidentale. Majoritatea mărcilor auto din lume, precum și piesele de schimb pentru acestea, au părăsit deja piața rusă, provocând o creștere fără precedent a prețurilor în sectorul auto. Totodată, plecarea Grupului Renault din Rusia a fost cea care a dat o nouă rundă poveștii fascinante numită „substituirea importurilor”.

După ce grupul francez Renault a părăsit Rusia, fabricile deținute de francezi din Tolyatti și Izhevsk au devenit proprietatea guvernului rus, iar uzina din Moscova a devenit proprietatea primăriei orașului, a anunțat Ministerul rus al Industriei și Comerțului. Oficialii ruși încearcă cu disperare să găsească o cale de ieșire din colapsul sancțiunilor, recurgând la soluții complet incredibile, evident eșuate.

Primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a spus că marca de mașini Moskvich va fi reînviată: acestea vor fi asamblate la uzina Renault din capitală. Renașterea mărcii istorice riscă să se transforme într-un eșec colosal. Este puțin probabil ca șoferii să aprecieze acest pas, deoarece capacitățile industriei auto ruse au devenit de mult anecdotice și nu numai în rândul șoferilor. Mașinile de mărci mondiale, asamblate în fabrici din Rusia, au fost întotdeauna în ne favoare și chiar și rușii au preferat mașinile de asamblare europeană. Același lucru îl putem spune despre „Moskvichul” reînviat, care, evident, nu va putea concura la capitolul calității materialelor, designului, dar și în ceea ce privește impresia generală de la un automobil. În plus, rușii vor trebui să uite de piesele importate – acestea vor fi înlocuite fie cu cele rusești, fie cu cele chinezești, care vor fi semnificativ inferioare ca fiabilitate și calitate, dar și la prețuri mult mai mari.

Evident, o astfel de mișcare de PR atât de stângace a fost o încercare de a menține cel puțin o parte din echipa Renault. La urma urmei, odată cu plecarea mărcilor străine, șomajul în rândul specialiștilor dintr-o serie de industrii a crescut brusc. Acest lucru este vizibil mai ales în orașele mari, în special în Moscova. O problemă similară cu păstrarea competențelor cheie, ciclul de producție și locurile de muncă așteaptă AvtoVAZ, care este inactiv de la sfârșitul lunii martie din cauza lipsei de componente.

Cel mai probabil, viitorul strălucit al AvtoVAZ este asamblarea Lada din piese de schimb chinezești. Industria auto din Rusia a fost blocată de lanțurile globale de aprovizionare din cauza sancțiunilor. Dar, din nou, este puțin probabil ca rușii să aprecieze automobilele produse pe intern: cineva își va exploata mașina importată până la capăt, care, chiar și într-o configurație veche de zece ani, depășește orice Lada la toate aspectele, iar altcineva pur și simplu nu va fi capabil să cumpere nici măcar această Lada.

Rusia, după ce a ales calea izolării și fiind sub sancțiuni, se mișcă cu salturi mari dincolo de perioada de „stagnare” lui Brejnev, riscând să ajungă în epoca lui Stalin. Evident, drept următori pași vor urma competiția socială, normele lui Stahanov, zilele de lucru și cardurile. La urma urmei, represiunile și denunțurile au devenit deja o normă în societatea rusă.

Dar, în ciuda acestui fapt, oficialii și experții ruși încă speră la o stabilizare a situației politice și o îmbunătățire a climatului investițional. Și, de asemenea, speră disperat că mărcile mondiale vor reveni. Totuși, toate acestea sunt imposibile până când agresiunea militară rusă nu încetează atât în ​​Ucraina, cât și în alte regiuni care au fost supuse acesteia.

Totul are prețul său, iar pentru sprijinirea deschisă sau tăcută a regimului sângeros, crime și distrugeri, rușii au plătit cu propriul confortul și cu ocazia de a folosi toate beneficiile lumii civilizate.

#sanctiuni #Rusia

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button