Companiile de închiriere de scutere electrice din Paris își scot vehiculele de pe străzi, scrie Le Figaro. Autoritățile orașului, după un referendum organizat în aprilie, nu au renegociat contracte cu companiile Dott, Lime și Tier, angajate în închirierea trotinetelor electrice, transmite sursa.
Contractele expiră pe 1 septembrie, moment în care toate cele 15.000 de scutere trebuie să fie scoase de pe străzile orașului.
Tier Mobility a declarat publicației că scot de pe străzi 450 de scutere pe zi, iar pe măsură ce se apropie termenul de încheiere a contractului cu orașul, urmează să ia 750 de unități pe zi.
Toate cele trei companii de închiriere de scutere electrice din Paris au declarat că vor efectua întreținere a vehiculelor, iar apoi le vor trimite în alte orașe din Franța și alte țări, inclusiv Germania, Polonia, Belgia, Italia și Israel.
Acum, Dott, Lime și Tier vor fi mai active în închirierea de biciclete electrice în Paris. Reprezentanții companiilor au raportat că văd o creștere a cererii pentru închirierea acestui tip de transport.
Primarul Parisului, condus de Anne Hidalgo, a organizat în aprilie un referendum în rândul locuitorilor privind reînnoirea contractului cu firmele implicate în închirierea trotinetelor electrice, care expiră la 1 septembrie. Majoritatea participanților la referendum au votat împotrivă. Prezența la referendum a fost de aproximativ 8%, companiile de închiriere de scutere electrice din Paris considerând votul nereprezentativ.
În Rusia, în octombrie 2022, regulile rutiere (SDA) au inclus clauze care reglementează utilizarea scuterelor electrice – „mijloace de mobilitate individuală”. În special, a fost prescris în regulile de circulație că puteți circula pe ele cu o viteză de cel mult 25 km / h, iar masa vehiculelor care au voie să circule pe trotuare și piste de biciclete nu trebuie să depășească 35 de kilograme. La Moscova, într-un număr de parcuri, precum și în centrul orașului, viteza scuterelor de închiriat a fost limitată la 15 kilometri pe oră.